ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Ny Triumph Tiger Sport 2016

Triumph har sluppet noen detaljer for sin omarbeidede Tiger Sport. Dette er en sykkel som med nød og neppe kan plasseres i adventure/touring-segmentet, men som egentlig har begge hjulene solid plantet på asfalt. Motoren har fått mer enn 100 endringer, og ytelsen er sparket opp til 126 hester ved 9475 omdreininger. Momentet er hyggelig nyttig: 106 Nm ved 7000. Sammenlignet med tilsvarende motor i Speed Triple ligger den litt etter ytelsesmessig, men den har et bredere kraftspekter. Dermed bli den

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

Triumph har sluppet noen detaljer for sin omarbeidede Tiger Sport. Dette er en sykkel som med nød og neppe kan plasseres i adventure/touring-segmentet, men som egentlig har begge hjulene solid plantet på asfalt. Motoren har fått mer enn 100 endringer, og ytelsen er sparket opp til 126 hester ved 9475 omdreininger. Momentet er hyggelig nyttig: 106 Nm ved 7000. Sammenlignet med tilsvarende motor i Speed Triple ligger den litt etter ytelsesmessig, men den har et bredere kraftspekter. Dermed bli den mer lettkjørt og mindre turtallsavhengig. Triumph sier også at denne siste versjonen av 1050 Tiger-motoren er snillere på drivstoff.

Sykkelen veier 218 kg og har en fullt justerbar Showa USD gaffel foran. Men bakdemperen – også den fra Showa - har kun forspenningsjustering. Frambremsen kan skryte av doble 320 mm skiver med radialmonterte Nissin 4-stemplede kalipere.

Gassen er Ride By Wire, og du kan velge mellom tre mappinger: Standard, Sport og Rain. Traction Control er standard. Sykkelen har også justerbar vindskjerm og 12V uttak. Bagasjeutstyr og varmehåndtak, derimot, er ekstrautstyr.

#Nyhet

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse