ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Nesten 50.000 motorinteresserte valfartet Oslo Motor Show i helgen!

I enden på hall D var de fleste tohjulingene samlet. Helt i hjørnet var det utstilt flere perler av ombygde motorsykler.

Oslo Motor Show var i helgen plassen der motorintersserte møttes. Her finner en flotte biler og bygg. Det er også en mindre avdeling for MC, men da mest US, custum, retro og choppere. Messen blir arrangert av Norges Varemesse og Förlags AB Albinsson & Sjöberg (FABAS). I år var det ca. 175 utstillere fordelt på et 40.000 kvadratmeter, og utenfor messehallene var det også en rallybane på 7000 kvadratmeter der det ble kjørt show hele helgen.

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

Foto: Ole Martin P. Eidevik.

Her følger en pressemelding fra Oslo Motor Show:

"Rekordbesøk på Oslo Motor Show

Det var jubel og god stemning da Oslo Motor Show lukket dørene bak den siste tilskueren søndag kveld. Nok en gang kunne landets største kjøretøyutstilling notere seg for ny publikumsrekord med 47.517 motorentusiastiske besøkende på Norges Varemesse på Lillestrøm. Forrige rekord, satt i 2019, var på 43.517 besøkende.

Peter Carlsson intervjuer MC-kunstner Henning Dyrkolbotn som i år stilte ut i klassen "Beste Custom" med sin en ombygd Triumph Speed Twin "Skrik".

– Klart jeg er strålende fornøyd med det, gliser messegeneral Tommy Larssen fornøyd. Han har nesten satt ny publikumsrekord hvert eneste gang Oslo Motor Show har vært arrangert.

– Etter å ha vært pandemi-stengt i nesten to år, er det tydelig at motor-miljøet i Norge trengte en slik festforestilling som Oslo Motor Show nå, legger Larssen til.

Bare på lørdag hadde Oslo Motor Show besøk av 24.070 personer. Det tilsvarer omtrent en ny besøkende inn døra hvert eneste sekund i de sju timene utstillingen var åpen den dagen!

Hot Rod-interesserte fikk servert en helt fantastisk utstilling med noen nydelige bygg. Utrolig vakkert og en kilde til inspirasjon!

Under pandemien har kreative motor-entusiastene brukt mer tid og penger enn vanlig i garasjene. Det nøt Oslo Motor Show godt av i år. Derfor har OMS denne gangen hatt uvanlig mange nye, gode og spennende utstillingsobjekter å velge mellom. - Det ble det god messe av, sier OMS-generalen Tommy Larssen.

- Det er klart at vi også har gjort mye riktig i forberedelser og markedsføring. Men jeg kan ikke få understreket nok hvor viktige utstillerne, klubbene, de frivillige, entusiastene, de ansatte og funksjonærene er for at Oslo Motor Show har så bred appell. Uten deres enorme innsats både før og under arrangementet, hadde utfallet blitt et helt annet. Jeg er dem stor takk skyldig, avslutter Tommy Larssen."

Opel startet produksjon av motorsykler i 1901. De bygde ca. 6000 eksemplarer av Opel Motoclub 500 i to versjoner i perioden 1927–1930. Dette var de siste motorsyklene som Opel produserte. Avbildet er 1929 Opel Motoclub T med en motor på 500 kubikk sideventilert og 16 HK.

I neste MC-avisa (Norsk MC-Katalog/MC-avisa #1-2022) som kommer i løssalg 23. desember har vi selvsagt en artikkel fra årets motorshow!

Det var Bullfighter som hadde den desidert største standen blant MC-firmaene. Her bugnet det av både varer og tilbud!

I forgrunnen står en 1974 Yamaha RD 350 som stilte opp i klassen "Beste Cafe Racer". Et virkelig smykke av en 70-taller!

Tom Sylling og Harley-Davidson Oslo var på plass med sine to nye 1250-kubikkere: Sporster S og Pan America.

Indian har vokst jevnt og trutt i Norge de siste årene. Det var Indian-forhandleren Spinnin Wheel på Mysen som hadde tatt turen til Oslo Motor Show med fem nye modeller fra denne amerikanske produsenten.

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse