ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Mye nytt fra Harley-Davidson

Harley har vært seriøst på offensiven de senere årene for å beskytte sin posisjon i markedet – spesielt med tanke på trusselen fra Indian. H-D går nå inn i sitt 115. år, og benytter anledningen til å lansere en rekke nye modeller hvor de kombinerer Dyna og Softail i den nye Softail-modellrekken. Alle de nye syklene får kraftig vektreduksjon, nytt chassis, nye motorer og et skikkelig sprang frem i fjæringsteknologi. Nyhetene er et resultat av et intenst R&D-program, faktisk det mest omfattende

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

Harley har vært seriøst på offensiven de senere årene for å beskytte sin posisjon i markedet – spesielt med tanke på trusselen fra Indian. H-D går nå inn i sitt 115. år, og benytter anledningen til å lansere en rekke nye modeller hvor de kombinerer Dyna og Softail i den nye Softail-modellrekken.

Alle de nye syklene får kraftig vektreduksjon, nytt chassis, nye motorer og et skikkelig sprang frem i fjæringsteknologi. Nyhetene er et resultat av et intenst R&D-program, faktisk det mest omfattende i selskapets historie. Tusenvis av timer er brukt i utvikling og testing av de nye cruiserne. Fokus har vært på å ta den totale kjøreopplevelsen til et høyere nivå hvor autentisitet, heritage og soul møter moderne teknologi og til sammen gir en kjøreglede som må oppleves for å forstås. Dette ifølge Paul James, produktmanager hos H-D.

De nye modellene har et vesentlig lettere og stivere chassis, samt sterke og moderne Milwaukee-Eight 107 og 114 motorer. Rammen sies å være 65 % stivere enn på utgående Softail modeller, noe som gir et 34 % stivere chassis. Rammen har bare halvparten så mange komponenter som før, og antall sveisesømmer er redusert med 22 %. Fordeler med den nye rammen er: Bedre bakkeklaring, kjappere nedlegg i sving, raskere akselerasjon, lettere å vippe fra side til side og lettere å løfte opp i vertikalt fra sidestøtte.

Framgaffelen er Dual-Bending-Valve – en gaffel som først ble introdusert på Touringmodellene i 2017. Bak sitter en monodemper som er plassert slik at syklene beholder det klassiske hardtail utseendet, men ny geometri sørger for komfortabel cruising og inspirert kjøring.

Annet nytt: Daymaker LED hovedlys, forbedret elektrisk anlegg, vesentlig bedre lading på tomgang, nye bensintanker, ny instrumentering, USB uttak på styrehodet, nøkkelløs tenning og et sikkerhetssystem som standard.

De nye modellene er:

Street Bob Softail, Fat Bob Softail, Low Rider Softail. Det er også gjort en rekke oppdateringer på flere av Softail og touringmodellene.

[Bildegalleri mangler etter import...]

#Nyhet

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse