ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

MV Agusta til Moto2

MV Agusta har kunngjort at de vil gjøre et historisk comeback til Grand Prix racing ved å delta i Moto2 med Forward Racing-teamet. Det har vært både rykter og snakk om dette i lengre tid, men nå er det altså offisielt. MV Agusta skal bygge et chassis rundt Triumphs 765 trippelmotor, som skal være standardmotor i Moto2 fra 2019, men Forward Racing skal ta seg av den daglige driften av teamet. Det ventes at den nye sykkelen gjør sin debut i juli i år, og at den er på startgrinden ved sesongstart

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

MV Agusta har kunngjort at de vil gjøre et historisk comeback til Grand Prix racing ved å delta i Moto2 med Forward Racing-teamet. Det har vært både rykter og snakk om dette i lengre tid, men nå er det altså offisielt.

MV Agusta skal bygge et chassis rundt Triumphs 765 trippelmotor, som skal være standardmotor i Moto2 fra 2019, men Forward Racing skal ta seg av den daglige driften av teamet. Det ventes at den nye sykkelen gjør sin debut i juli i år, og at den er på startgrinden ved sesongstart 2019. MV Agusta er ikke den første fabrikken til å melde seg på – KTM kjører allerede med eget chassis i serien.

Da Moto2 begynte i 2010, var mange bekymret for at bruken av en enhetsmotor fra Honda ville føre til at andre fabrikker ikke ønsket å delta – en oppfatning som i all hovedsak har vist seg å stemme. Nå som Triumph skal være motorleverandør, vil det være lettere for de store fabrikkene å melde seg på ettersom Triumph ikke deltar i Grand Prix selv. Dermed slipper man å markedsføre en konkurrent.

Moto2 er en klasse med tett racing og nok fart til at den er mer enn verd å se på. Det er også en forholdsvis rimelig måte å sikre seg en plass i rampelyset til Grand Prix, så det ville ikke være forbausende om vi etter hvert ser andre store fabrikker melde seg på – kanskje med unntak av Honda?

#Nyhet

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse