ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Mondial gjenoppstår også – kanskje?

Det italienske merket Mondial er tilbake. Rett nok med små sykler som er bygget i Kina, men navnet Mondial tilhører fremdeles den erke-italienske Boselli-familien. Rettighetene til Mondial-navnet er imidlertid lisensiert ut til italienske Pelpi International, og de kunngjør at de nå er nå klar til å slippe en hel serie nye, mindre sykler løs på Europa. Nå sa de rett nok det samme i fjor uten at noe skjedde, men det er jo lov å håpe, ikke sant? Syklene bygges i hvert fall i Piaggios fabrikk i Ki

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

Det italienske merket Mondial er tilbake. Rett nok med små sykler som er bygget i Kina, men navnet Mondial tilhører fremdeles den erke-italienske Boselli-familien. Rettighetene til Mondial-navnet er imidlertid lisensiert ut til italienske Pelpi International, og de kunngjør at de nå er nå klar til å slippe en hel serie nye, mindre sykler løs på Europa. Nå sa de rett nok det samme i fjor uten at noe skjedde, men det er jo lov å håpe, ikke sant?

Syklene bygges i hvert fall i Piaggios fabrikk i Kina, og motoren er i utgangspunktet Piaggio mens chassis og styling er Mondials egne. Foreløpig leveres det kun 125 cc versjoner, men selskapet har ambisjoner om å etter hvert strekke seg via forskjellige volum helt opp til 500 cc.

Uansett – vi synes sykkelen på bildet er småfrekk og småpen. Scrambler-utsendet er moderne nok, så den som lever får se.

Mirakler har skjedd før, de....

#Nyhet

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse