ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Michael Dunlop tilbake på BMW – igjen

Michael Dunlop er ikke kjent for sitt gode humør, selv om han ser forholdsvis omgjengelig ut på bildet. Når ting ikke er som han liker, gjør han noe med det uten å nøle. Typisk er at han, etter å ha inngått og publisert en kontrakt om å kjøre Yamaha i Isle of Man TT, fant ut at han ikke likte sykkelen og droppet den dagen før løpet, for så å skifte over til en uprøvd standard BMW HP4. I fjor kjørte han Suzuki, men årets versjon av den japanske superbiken falt ikke i smak. Årsaken skal visstnok v

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

Michael Dunlop er ikke kjent for sitt gode humør, selv om han ser forholdsvis omgjengelig ut på bildet. Når ting ikke er som han liker, gjør han noe med det uten å nøle. Typisk er at han, etter å ha inngått og publisert en kontrakt om å kjøre Yamaha i Isle of Man TT, fant ut at han ikke likte sykkelen og droppet den dagen før løpet, for så å skifte over til en uprøvd standard BMW HP4. I fjor kjørte han Suzuki, men årets versjon av den japanske superbiken falt ikke i smak. Årsaken skal visstnok være at oppgraderingsdeler til Suzukien ikke ankom i tide til testkjøring i Spania, noe som fikk Dunlop til å mene at Suzuki ikke tok ham på alvor. Altså: Ut med dem!

Nå har den omskiftelige herren igjen tegnet kontrakt med BMW, denne gang Tyco BMW. Merkevalget er ikke helt tilfeldig – Dunlop ha hatt stor suksess med dem tidligere i form av til sammen fem seire i 2014 og 2016. Den irske humørklumpen var i samtaler med Hector & Philip Neills offisielle, fabrikkstøttede BMW-team tidligere i år, men etter at han fikk prøve Suzukis MotoGP_sykkel, fant Dunlop ut at Suzuki var det han ville satse på og inngikk avtale om å teste Suzuki GSX-R i Cartagena.

Men så gikk det altså skeis, og irlenderen, som har vunnet seks av de siste ti 1000 cc løpene på Isle of Man, er tilbake på det som kan synes å være hans favorittmerke.

Enn så lenge …

#Nyhet

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse