ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Men Supersport er ikke død ...

Trodde du supersport var død? Vel, MV kunngjorde nylig oppgradering av F3, og både Kawasaki og Suzuki har planer om å slippe nye 600-maskiner for 2019-sesongen. I tillegg skjer det ting hos Aprilia også. De arbeider etter sigende med en tosylindret supersport som er planlagt for 2020. Konseptet er logisk: Ta utgangspunkt i RSV4 og kapp av de bakre sylindrene, og vips så har du en hi-tech parallelltwin. Den blir på minst 500 cc, men kan også bli større – avhengig av hvor mye Aprilia modifiserer.

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

Trodde du supersport var død? Vel, MV kunngjorde nylig oppgradering av F3, og både Kawasaki og Suzuki har planer om å slippe nye 600-maskiner for 2019-sesongen.

I tillegg skjer det ting hos Aprilia også. De arbeider etter sigende med en tosylindret supersport som er planlagt for 2020. Konseptet er logisk: Ta utgangspunkt i RSV4 og kapp av de bakre sylindrene, og vips så har du en hi-tech parallelltwin. Den blir på minst 500 cc, men kan også bli større – avhengig av hvor mye Aprilia modifiserer. Utseende blir trolig inspirert av eksisterende RSV4, og det er ikke urimelig å anta at sykkelen blir utstyrt med en robust elektronikkpakke – kanskje etter mønster av MV Agusta.

Aprilia har vært innom dette segmentet før. SXV hadde en 70 hesters 550 cc motor som veide nærmest ingenting, men den manglet også pålitelighet. Kanskje de nå finner lykken ved å bruke komponenter fra en eksisterende, sprek og ikke minst robust motor, og dermed tetter et hull i modellrekken. Det er lite håp om å se sykkelen på noen av årets messer. Den dukker nok heller opp neste år, beregnet på 2020 og Euro 5-klar.

#Nyhet

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse