ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

MC-avisa har kjørt Boss Hoss – bokstavelig talt en av verdens største motorsykler

Boss Hoss sine tekniske spesifikasjoner er som hentet fra en annen verden: V8, 6,2 liter, 525 hk, 650 Nm, 550 kilo, et 300 mm bredt bakdekk og en tank som huser 32 liter. Tekst: Ole-Andreas Isdahl. Boss Hoss omtales ofte som verdens kraftigste motorsykkel. Ikke rart når modellene gjennomgående utstyres med V8-motorer fra Chevrolet og yter fra 350–600 hk og opp imot 700 Nm. De største motorene er på 8,2 liter! Ikke noen pingler med andre ord. Maskinene, som de med rette kan omtales som, har ha

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

Boss Hoss sine tekniske spesifikasjoner er som hentet fra en annen verden: V8, 6,2 liter, 525 hk, 650 Nm, 550 kilo, et 300 mm bredt bakdekk og en tank som huser 32 liter.

Tekst: Ole-Andreas Isdahl.

Boss Hoss omtales ofte som verdens kraftigste motorsykkel. Ikke rart når modellene gjennomgående utstyres med V8-motorer fra Chevrolet og yter fra 350–600 hk og opp imot 700 Nm. De største motorene er på 8,2 liter! Ikke noen pingler med andre ord. Maskinene, som de med rette kan omtales som, har halvautomatiske girkasser med to gir og revers. Som vi forstår ligger amerikansk bilteknologi til grunn for designet. Ikke høyteknologi kanskje, men slik kan det heller ikke være når du slipper ut så mye pulver ut til drivlinjen og ett bakhjul!

Grunnleggeren av Boss Hoss, Monte Warne, kom fra flyindustrien og etablerte selskapet i Deyersburg, Tennessee hvor de fortsatt holder til. Syklene, som er kjent for å være så å si vibrasjonsfrie, omtales derfor ofte som «the big scooter», og det kan man strengt tatt være enig i. Den er like enkel å kjøre, men gasspådragene etterfølges av et sykt og vibrasjonsfritt drag som det er vanskelig å beskrive – det bare må oppleves. Her vil til og med en Tesla komme til kort!

Les mer om kjempen og kjøreopplevelsen i en senere utgave av MC-avisa.

#Nyhet

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse