ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Luis Salom - RIP

Det kan se så lett ut, men å kjøre en motorsykkel på grensen av egen og sykkelens kapasitet kan ha sin pris. Fredag 3 juni ble unge Luis Salom innhentet av skjebnen: Han krasjet under trening til Moto 2 løpet i Catalunya og døde senere av skadene. Luis, som ble 24 år gammel, hadde 9 GP seire å se tilbake på og var nære på å vinne Moto 3 mesterskapet i 2013. Han kjørte for SAG teamet. Luis var et stort talent og hadde en stor fremtid. Men tilfeldighetene ville det annerledes. På veiene våre får v

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

Det kan se så lett ut, men å kjøre en motorsykkel på grensen av egen og sykkelens kapasitet kan ha sin pris. Fredag 3 juni ble unge Luis Salom innhentet av skjebnen: Han krasjet under trening til Moto 2 løpet i Catalunya og døde senere av skadene. Luis, som ble 24 år gammel, hadde 9 GP seire å se tilbake på og var nære på å vinne Moto 3 mesterskapet i 2013. Han kjørte for SAG teamet. Luis var et stort talent og hadde en stor fremtid. Men tilfeldighetene ville det annerledes.

På veiene våre får vi stadig rapporter om motorsyklister som omkommer. Dødsulykker er heldigvis sjeldne i racing fordi sikkerheten er satt i høysetet, og det skal et sammenfall av mange uheldige omstendigheter til for at utfallet skal bli fatalt. På veien er det annerledes. Der møter vi kontinuerlig situasjoner som ikke er forutsigbare.

Derfor – bruk hodet, ikke gassen. Du ferdes på vei, ikke bane, og det er mange, mange ganger farligere enn banekjøring.

#Nyhet

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse