Litt mer moderne fra Royal Enfield
Royal Enfield har kjørt sin Thunderbird-modell ganske lenge, og den har alltid hatt klare likhetstrekk med sin opprinnelse fra 50-tallet. Det har skjedd ting underveis, blant annet har den fått REs nye motor, som lages i 350 cc og 500 cc versjon. Selv om motoren er forholdsvis moderne, er den ikke noen effektbombe: 500-versjonen yter 27,3 hk. Med sin nye Thunderbird X har Royal Enfield tatt ennå et steg vekk fra røttene: Støpte hjul har aldri vært montert på en RE før. Sykkelen er også lakkert h
Publisert: 05.03.2018 kl 07:50
Royal Enfield har kjørt sin Thunderbird-modell ganske lenge, og den har alltid hatt klare likhetstrekk med sin opprinnelse fra 50-tallet. Det har skjedd ting underveis, blant annet har den fått REs nye motor, som lages i 350 cc og 500 cc versjon. Selv om motoren er forholdsvis moderne, er den ikke noen effektbombe: 500-versjonen yter 27,3 hk.
Med sin nye Thunderbird X har Royal Enfield tatt ennå et steg vekk fra røttene: Støpte hjul har aldri vært montert på en RE før. Sykkelen er også lakkert helt i sort – bortsett fra en unektelig lekker tank i oransje (blå leveres også på 500-versjonen). For å komplettere er nytt sete montert, og styret er litt lavere for, som det sies, å gi en litt mer sportslig kjørestilling. Definisjonen av sportslig er tydeligvis et vidt begrep, men at Thunderbird X er lekker som retro betraktet, er ikke til å komme forbi.