ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

KTM Moto GP racer vist i fulle farger

KTM benyttet anledningen til å vise frem sin nye Moto GP-racer i forbindelse med Østerrikes Grand Prix sist helg. Nå er det ikke hverdagskost at en fabrikk melder seg på i Moto GP med en fullblods fabrikksracer, så vi bruker denne siden til å vise deg hvordan den nye 270 hesters raceren ser ut. Sykkelen kommer til å delta i neste års Moto GP med Pol Espargol og Bradley Smith i setene. I følge RC16 prosjektets crew chief, var syklene bare 2 sekunder unna de beste rundetidene på banen da den ble t

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

KTM benyttet anledningen til å vise frem sin nye Moto GP-racer i forbindelse med Østerrikes Grand Prix sist helg. Nå er det ikke hverdagskost at en fabrikk melder seg på i Moto GP med en fullblods fabrikksracer, så vi bruker denne siden til å vise deg hvordan den nye 270 hesters raceren ser ut.

Sykkelen kommer til å delta i neste års Moto GP med Pol Espargol og Bradley Smith i setene. I følge RC16 prosjektets crew chief, var syklene bare 2 sekunder unna de beste rundetidene på banen da den ble testet. Nå er to sekunder per runde faktisk en evighet i Moto GP sammenheng, men vi tviler ikke på at KTM kommer til å jobbe intenst med sykkelen for å få spist opp de to sekundene – østerrikerne har ikke tradisjon for å like å tape...

Interessant nok bruker sykkelen en fagverksramme av stålrør, i motsetning til konkurrentenes aluminiumsrammer. De kaldtrukne rørene har høy styrke, konstruksjonen taper ikke mye på vekt i forhold til aluminium, og i følge KTM er rammeløsningen en god del sterkere enn en aluminiumsramme. Bildene tyder på at V4-motoren, i kombinasjon med rammen, er en kompakt og smal konstruksjon. Det er ikke tvil om at stål kan gjøre jobben – Ducati brukte det med hell i Moto GP for noen år siden.

Når det gjelder fargene, er det de samme som KTM bruker på sine Moto 3-racere, og det legges ikke skjul på samarbeidet med Red Bull. Fabrikkens navn er også meget prominent, i motsetning til f.eks. Honda og Yamaha. Hvorfor de siste velger å skjule sin identitet bak reklame, får de svare på selv, men dersom en fabrikk ønsker å fremheve hvem som lager sykkelen, er det ikke noe som slår KTM og Suzukis måte å gjøre det på. Race on Sunday, sell on Monday, sies det…

Skal man dømme etter KTMs salgstall, har de forstått akkurat det!

[Bildegalleri mangler etter import...]

#Nyhet

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse