ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Kawasaki Ninja 400 og Z400 kommer endelig tilbake i 2023

Pressemelding, Kawasaki Norge / Norsk Motor Import AS. To av Kawasakis enestående A2-sykler fra de siste årene gjør en velkommen retur i 2023. Ettersom kategorien “supernaked” fortsetter å utvide seg i størrelse og popularitet, vil Z400 oppfylle behovet for en Z-modell i A2-klassen. Z400 er selvsagt utformet i samme stil som dens Sugomi-stylede Z-søsken.

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

Pressemelding, Kawasaki Norge / Norsk Motor Import AS.

To av Kawasakis enestående A2-sykler fra de siste årene gjør en velkommen retur i 2023.

Ettersom kategorien “supernaked” fortsetter å utvide seg i størrelse og popularitet, vil Z400 oppfylle behovet for en Z-modell i A2-klassen. Z400 er selvsagt utformet i samme stil som dens Sugomi-stylede Z-søsken. I 2022 har vi fått ta del i en feiring av 50 år med den berømte Z-serien, et fantastisk utgangspunkt for relanseringen av den Euro5-kompatible Z400. Komplett med sin 399 cc, 4-takts, vannkjølt parallell twin motor som leverer 33,4 kW (45HK)/ 10.000 rpm og et dreiemoment på 37 N.m/ 8.000 rpm.

Z400 grønn.

Z400 hvit/rød.

Z400 er fullkommen med assist og slipper clutch, og en trellis ramme som gjenspeiler chassiset til den ledende ZH2. En stor sykkelpersonlighet håndterlig i en pakke for de som klatrer oppover kapasitetsstigen eller de som føler at 400cc-klassen er deres ideelle reisemål.

En setehøyde på 785 mm bidrar til en beundringsverdig manøvrerbarhet, mens Kawasakis unike ERGO-fit sete forbedrer kjørekomforten for høyere førere. Noe som gjør Z400 til det mest logiske valget i klassen.

Ninja 400 grønn.

Ninja 400 sort.

Bane-fokuserte fans har også all grunn til å glede seg til 2023 da Z400s kubikk-partner blir den svært populære Ninja 400. Ninja 400 gjør det meget godt i WorldSSP300, samt ligger helt i toppen i Norges tilsvarende mesterskap, SuperSport300. Håndteringen og ytelsen til Ninja 400 trenger ingen ytterligere forsterkning. Den nye Ninja 400 er bygget med samme Trellisramme som Z400. Begge modellene har en semi-flytende 310 mm bølgeskive i front med en to-stemplet kaliper og den nyeste ABS enheten fra Nissin.

Ninja-stil går aldri av moten og Ninja 400 nyter sin familielikhet med den mektige ZX-10R, en maskin som har oppnådd uovertruffen suksess i WorldSBK. I likhet med sin Ninja storebror har 400-klassens maskin også en assist og slipper clutch. Som gjør giringen sømløs og clutchhendelen blir lett, men samtidig presis.

Forventningene til reintroduksjonen av ikke én, men to A2-kompatible 400cc-maskiner i Euro5-spesifikasjonen øker Kawasakis omfattende utvalg for 2023 og skaper tøffe, godt valg for potensielle eiere. Supernaked eller Ninja, Kawasaki dekker igjen mellomklassen.

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse