ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Indian lanserer ny flattrack motor

Dette er det første bildet av motoren Indian kommer til å bruke i en ny flattrack racer. Kilder hevder at motoren ikke bare er beregnet på racing – den vil også bli brukt i en gatesykkel etter hvert. Men foreløpig er det en ren racingmotor som ikke har Euro4 krav hengende over hodet.. V-twinen har DOHC, 4 ventiler per sylinder og måler 88 x 61,5 mm. Ytelsen sies å være 109 hk / 10.000 omdreininger. Volumet er rett under 750 cc. Sylindervinkelen er 53 grader og maks turtall er 11.400. Maks ytelse

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

Dette er det første bildet av motoren Indian kommer til å bruke i en ny flattrack racer. Kilder hevder at motoren ikke bare er beregnet på racing – den vil også bli brukt i en gatesykkel etter hvert. Men foreløpig er det en ren racingmotor som ikke har Euro4 krav hengende over hodet..

V-twinen har DOHC, 4 ventiler per sylinder og måler 88 x 61,5 mm. Ytelsen sies å være 109 hk / 10.000 omdreininger. Volumet er rett under 750 cc. Sylindervinkelen er 53 grader og maks turtall er 11.400. Maks ytelse ligger imidlertid 1400 omdreininger lavere. Kompresjonen er hele 14:1 og bensintilførselen er selvfølgelig EFI. Motoren veier 48 kg, 4 mindre enn prosjektmålsettingen på 52 kg.

I følge fabrikken er det ikke tatt i bruk noen "eksotiske materialer" i konstruksjonen, noe som kan indikere at motoren har en gatefremtid, om enn noe modifisert for å møte støy og utslippskrav.

#Nyhet

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse