ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Suzuki turbo, igjen...

Vi har lenge vært overbevist om at mindre motorer med turbo er fremtiden for bensindrevne motorsykler – i hvert fall inntil det dukker opp et kommersielt fornuftig batteri med samme energitetthet som bensin. Vi er tydeligvis ikke alene om det: Kawasaki har allerede sin H2 ute, Suzuki har vist konseptsykkelen Recursion og Honda har sendt inn patenttegninger på bl.a. en turboversjon av NC750. Det er derfor ikke til å undres over at Suzuki viste frem en turbomotor på Tokyomessen nylig. Fabrikken sl

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

Vi har lenge vært overbevist om at mindre motorer med turbo er fremtiden for bensindrevne motorsykler – i hvert fall inntil det dukker opp et kommersielt fornuftig batteri med samme energitetthet som bensin. Vi er tydeligvis ikke alene om det: Kawasaki har allerede sin H2 ute, Suzuki har vist konseptsykkelen Recursion og Honda har sendt inn patenttegninger på bl.a. en turboversjon av NC750.

Det er derfor ikke til å undres over at Suzuki viste frem en turbomotor på Tokyomessen nylig.

Fabrikken slapp ikke mye info - det eneste de ville ut med var at motoren heter EX7, at den har to sylindre, 4 ventiler og DOHC. Suzuki bekreftet også det åpenlyse: Den har intercooler og turbo. Det er rimelig å anta at EX7 er den 588 ccm parallelltwinmotoren fabrikken oppga på Recursion konsept og hvis så er tilfelle er den lille motoren god for 100 hester og 102 Nm – meget imponerende for denne typen motor!

For øyeblikket ser det ut til at vi må vente litt lenger før vi får se den i en motorsykkel antageligvis 2017 - men det ville ikke forundre om den dukket opp på EICMA, montert inn i et chassis...

[Bildegalleri mangler etter import...]

#Nyhet

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse