ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Guzzi week – V7 Stone en fortreffelig gledesspreder som bare må oppdages

Moto Guzzi leverte i 2021 en oppgradert V7 med tilnavnet Stone 850. Hovedpunktene i oppgraderingen var større motor, mer effekt, bedre dempere, litt justert ergonomi og et nytt instrument.

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

Tekst: Ole-Andreas Isdahl.

Foto: Kyrre Hagen.

V7 er legendarisk og har vært produsert i mer enn 50 år, hvilket forbedringsprosessen virkelig bærer preg av. Motorsykkelen er på alle måter helt enestående og overgår konkurrenter i samme segment selv om den på mange områder er mindre hva angår størrelser og tall!

Nye V7 Stone 850 kan faktisk beskrives som en blomstereng. Den er vakker, full av liv og byr på fantastiske opplevelser få kan skilte med. Forbedringene som ble gjort på forgjengeren er vesentlige og bare må oppdages. Men det mener vi at du faktisk må være villig til å lære den å kjenne, prøvekjør gjerne flere ganger, bruk YouTube og tid for å sette deg godt inn i denne ikoniske herligheten. Men tar du deg tid til å oppdage hva som bor i denne maskinen, ja da kan du virkelig bli en lykkelig fører og for den saks skyld, et lykkelig menneske.

V7 Stone imponerer gjerne ikke med tall og tekniske fakta, og mange er dessverre forutinntatt av nettopp denne årsaken. Det er rett og slett trist og leit at mange ikke klarer å oppdage hva denne maskinen faktisk har å by på og ikke minst hvor enormt bruksområde sykkelen faktisk har. V7 Stone er dritkul, sporty, har en enestående ergonomi og styregeometri og kan med en god fører faktisk matche det meste på to hjul. Den er relativt lav og kan derfor også brukes og nytes av førere som ikke er så lange.

Med sine 65 hk, 73 Nm og en akselavstand på 2463 mm blir den en leken og ikke minst heftig liten kraftbunt som virkelig produserer «feel-good» opplevelser. Vi har brukt den i hverdagen, på langtur, på grus, ja nær sagt over alt, og vi bare gliser. Dette er en lykkepille som man bare må gjøre seg kjent med dersom man vurderer å kjøpe sykkel i dette segmentet! Utfordringen er imidlertid at det krever noe tid å bli kjent med V7 Stone. En prøvetur på 10–15 minutter vil ikke være tilstrekkelig og gir deg faktisk ikke det du trenger for å oppdage potensialet i en V7!

Prismessig er den riktig plassert (ca. 153.000), og den lange listen med ekstrautstyr er fornuftig priset, den kommer i mange og kule fargekombinasjoner og har mye og deilig lyd. V7 Stone har rett og slett karakter, den har høy «fun-factor» og er på alle måter en «head-twister». Du blir aldri lei av å kjøre, du får bare lyst til å kjøre mer!

Med effektanlegg fra Mistral har V7 en himmelsk lyd, du kan bare avbestille operabillettene og nyte lyden av V7 Stone!!

I neste artikkel skal vi se nærmere på forskjellene mellom V7 og V9 bobber som også er et svært godt alternativ. Nesten identiske tekniske data, men likevel forskjellig!

I mellomtiden er oppfordringen klar, ta det tid til å bli kjent med V7 Stone, bruk tid til å utforske alternativer og konkurrenter og kjøregleder, men ta for all del ikke en beslutning før du er kjent med hva Moto Guzzi faktisk kan tilby. V7 leverer fantastiske kjøreopplevevelser.

Pakke-konfigurasjonene er mange og gir rom for gjennomføring av lengre turer med nødvendig bagasje. Med sine tekniske spesifikasjoner, effekt og ytelse bør den så absolutt stå på shortlisten til de som skal kjøpe klassisk. Dette er virkelig bra greier.

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse