ANNONSE

Artikkelen fortsetter etter annonsen.

Annonse
ANNONSE

Artikkelen fortsetter etter annonsen.

Annonse
ANNONSE

Artikkelen fortsetter etter annonsen.

Annonse
MC-avisa

Kawasaki Ninja 400 og Z400 kommer endelig tilbake i 2023

To av Kawasakis enestående A2-sykler fra de siste årene gjør en velkommen retur i 2023.

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

Pressemelding, Kawasaki Norge / Norsk Motor Import AS.

Ettersom kategorien “supernaked” fortsetter å utvide seg i størrelse og popularitet, vil Z400 oppfylle behovet for en Z-modell i A2-klassen. Z400 er selvsagt utformet i samme stil som dens Sugomi-stylede Z-søsken. I 2022 har vi fått ta del i en feiring av 50 år med den berømte Z-serien, et fantastisk utgangspunkt for relanseringen av den Euro5-kompatible Z400. Komplett med sin 399 cc, 4-takts, vannkjølt parallell twin motor som leverer 33,4 kW (45HK)/ 10.000 rpm og et dreiemoment på 37 N.m/ 8.000 rpm.

Z400 grønn.

Z400 hvit/rød.

Z400 er fullkommen med assist og slipper clutch, og en trellis ramme som gjenspeiler chassiset til den ledende ZH2. En stor sykkelpersonlighet håndterlig i en pakke for de som klatrer oppover kapasitetsstigen eller de som føler at 400cc-klassen er deres ideelle reisemål.

En setehøyde på 785 mm bidrar til en beundringsverdig manøvrerbarhet, mens Kawasakis unike ERGO-fit sete forbedrer kjørekomforten for høyere førere. Noe som gjør Z400 til det mest logiske valget i klassen.

Ninja 400 grønn.

Ninja 400 sort.

Bane-fokuserte fans har også all grunn til å glede seg til 2023 da Z400s kubikk-partner blir den svært populære Ninja 400. Ninja 400 gjør det meget godt i WorldSSP300, samt ligger helt i toppen i Norges tilsvarende mesterskap, SuperSport300. Håndteringen og ytelsen til Ninja 400 trenger ingen ytterligere forsterkning. Den nye Ninja 400 er bygget med samme Trellisramme som Z400. Begge modellene har en semi-flytende 310 mm bølgeskive i front med en to-stemplet kaliper og den nyeste ABS enheten fra Nissin.

Ninja-stil går aldri av moten og Ninja 400 nyter sin familielikhet med den mektige ZX-10R, en maskin som har oppnådd uovertruffen suksess i WorldSBK. I likhet med sin Ninja storebror har 400-klassens maskin også en assist og slipper clutch. Som gjør giringen sømløs og clutchhendelen blir lett, men samtidig presis.

Forventningene til reintroduksjonen av ikke én, men to A2-kompatible 400cc-maskiner i Euro5-spesifikasjonen øker Kawasakis omfattende utvalg for 2023 og skaper tøffe, godt valg for potensielle eiere. Supernaked eller Ninja, Kawasaki dekker igjen mellomklassen.

ANNONSE

Artikkelen fortsetter etter annonsen.

Annonse
ANNONSE

Artikkelen fortsetter etter annonsen.

Annonse