Annonse
Annonse
Annonse
MC-avisa

Honda slår til med en Rebel på 1100 kubikk

Hondas A2-cruiser CMX500 Rebel har solgt bra her til lands, og nå er storebror Rebel her! CMX1100 Rebel har lovende nøkkeltall og kommer med en god dose teknologi og førerstøttesystemer.

Publisert:

Tekst: Anders Eidevik.

Foto: Honda.

Lillebror Rebel, som CMX500 Rebel nå kan kalles, var faktisk Europas tredje bestselgende custom i fjor. Nå utvides modell-linjen med en 1100-kubikker som har det Honda kaller en dobbel personlighet: Den er helt med enten om du er innstilt på avslappet cruising, samtidig som den skal være like villig til å tas med på moro-kjøring på svingete landeveier. Sykkelens dimensjoner, med blant annet en sittehøyde på 700 mm og en kjøreklar vekt på 223 kg, gjør at dette er lett-tilgjengelig sykkel for mange.

Det skal være svært så fyldige toner som kommer ut fra den digre eksospotta når parallelltwin-motorens 64 kW (87 hk) og 98 Nm er i aksjon. Motoren på 1084 kubikk er hentet fra Africa Twin 1100, og den er tunet for å gi jernet fra langt nede i turtallsregisteret. I utviklingen av chassiset har svingvillighet vært i tankene, og sykkelen skal etter sigende kunne skryte av gode bremser og dempere med justerbar forspenning.

På elektronikksiden er fire kjøremodus (inkludert et brukerstyrt), tre-stegs Honda Selectable Torque Control og Wheelie Control på plass. Videre har Honda utstyrt nykommeren med full LED-belysning, moderne LCD-instrumentering og USB-C-ladekontakt.

CMX1100 Rebel leveres med sort eller vinrød lakk, og fargeskjemaene bærer de passende navnene «Gun Metal Black Metallic» og «Boedeaux Red Metallic».

Det leveres også en versjon med Honda sin velprøvde DCT-girkasse.

Annonse
Annonse