ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Ikke helt som planlagt for Thomas Sigvartsen

Thomas Sigvartsen kjørte i helgen årets første løp i det spanske mesterskapet. Det gikk ikke helt om planlagt for førsteføreren til H43 team. Tekst: Ole-Andreas Isdahl Jeg hadde en prat med Thomas uken før testløpene på Jerez, og strategien for sesongen var selvfølgelig da lagt. Thomas har trent hardt og mye gjennom vinteren, og kjøretreningen på Jerez i februar viste lovende takter. Thomas er etter hvert en durkdreven fører og vil nok høste mye av denne erfaringen i årene som kommer. Thomas sk

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

Thomas Sigvartsen kjørte i helgen årets første løp i det spanske mesterskapet. Det gikk ikke helt om planlagt for førsteføreren til H43 team.

Tekst: Ole-Andreas Isdahl

Jeg hadde en prat med Thomas uken før testløpene på Jerez, og strategien for sesongen var selvfølgelig da lagt. Thomas har trent hardt og mye gjennom vinteren, og kjøretreningen på Jerez i februar viste lovende takter. Thomas er etter hvert en durkdreven fører og vil nok høste mye av denne erfaringen i årene som kommer. Thomas skal kjøre Yamaha R6 i det åpne spanske mesterskapet og Kawasaki ZX-6R hjemme i Norgesmesterskapet. Sponsorene med Ole Petter Hillestad i spissen har gjort en god jobb for Thomas og gjort det mulig å kjøre Norgesmesterskap og det åpne spanske mesterskapet ESBK.

Thomas leverte godt i 2018-sesongen og har derfor blitt førstefører i H43-teamet til Hernandez. Det skjer ikke så ofte at en Nordmann ender opp der!

Under helgens løp gikk det imidlertid ikke helt som planlagt da Thomas mistet bremsene allerede i andre sving under løpet. Disse gutta bremser kraftig og intensivt når de bremser, og det blir rett og slett umulig å kjøre fort uten at bremsene fungerer som de skal. Dette ble selvfølgelig en stor skuffelse for Thomas, men slikt kan rett og slett skje og definerer på ingen måte resten av sesongen. Vinnerskaller foretrekker å vinne eller få bekreftelse på at de er der de mener de skal være hva angår teknikk, tider og formtopp.

Teamet jobbet for å løse problemet med det ble dessverre ikke noen løsning denne helgen.

Det er imidlertid veldig mye å glede seg over, og det kjøretekniske sitter godt nå. Flere år med Arne Sandums terping gir resultater. Nå jobbes det kun med detaljer i sektorene, slik at Thomas etter hvert kan kjøre fort i alle sektorer.

Baneadministrasjonen tilbyr mange forskjellige målinger, og sektortidene til Thomas var blant de beste på Jerez. Under lørdagens kvalifisering var Thomas nest raskest i sektor 1 og raskest i sektor 2. Desverre ble han hindret av en annen fører i sektor 3, men likevel holdt rundetiden til Thomas til en syvende startposisjon til søndagens løp.

Brutt løp med tekniske problem er alltid skuffende, men svært oppløftende kjøring av Thomas hele helgen er veldig positivt, og det ble også ny personbeste rundetid.

H43-teamet klarer helt sikkert å løse den gordiske knuten, og da er vi helt sikre på at det kommer til å fungere uten problem på neste løp i ESBK, som går på Circuito Catalunya i Barcelona den 26 mai. Vi gleder oss til å følge med på fortsettelsen.

Lykke til Thomas og Arne!

#Nyhet

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse