ANNONSE

Artikkelen fortsetter etter annonsen.

Annonse
ANNONSE

Artikkelen fortsetter etter annonsen.

Annonse
ANNONSE

Artikkelen fortsetter etter annonsen.

Annonse
MC-avisa

Honda pusser opp A2-trioen sin

Honda selger gjennomgående godt i alle segment verden over og har en veldig bra portefølje. Kanskje ikke den mest spennende og mest effektsterke, men syklene i

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

Honda selger gjennomgående godt i alle segment verden over og har en veldig bra portefølje. Kanskje ikke den mest spennende og mest effektsterke, men syklene i alle segmenter holder gjennomgående høy kvalitet og er veldig fine å kjøre.

Tekst: Ole-Andreas Isdahl.

Foto: Honda.

A2-porteføljen med CB500F, CBR500R og CB500X har blitt så populære at vi motorjournalister nesten ikke får kjørt de, forhandlerne selger rett og slett modellene har før vi kommer så langt, og det er jo veldig gledelig.

A2-segmentet ble etablert for at yngre førere skulle få viktig kjøreerfaring før de setter seg på tyngere og effektsterke maskiner. Statistikken viser også at flere eldre førere som allerede er i markedet nå kjøper A2-sykler som gjerne er lette, smidige, mer økonomiske og likevel morsomme å kjøre. Rett og slett svært godt egnet til pendling, terapiturer eller som innstegsmodeller til touring. Tall fra Honda forteller at CBR500R og CB500F appellerer til de yngste førerne, mens majoriteten av de som kjøper CB500X ligger i kategorien for de mer erfarne.

Modellene er ikke nødvendigvis i i fremste rekke hva angår innovasjon og bruk av ny teknologi, men Honda klarer likevel som fabrikant å produsere fantastisk gode motorsykler som konkurerer helt i toppen av salgsstatiskikken. A2-trioen får nå en facelift med ny lakk og dekor, og Honda tar veldig mange gode tekniske grep som gjør disse modellene svært gode å kjøre. Denne trioen er også prisgunstig og leverer derfor svært mye kjøreglede pr. investert krone.

Honda krydrer blant annet CB500X med LCD-skjermer, slipper clutch, toppboks, midtstøtte og sotet glass, og frir med dette til nye målgrupper. Dette ser bra ut det, så får vi journaliseter håpe at det ikke går så bra at vi heller ikke neste år får mulighet til å teste disse modellene!

ANNONSE

Artikkelen fortsetter etter annonsen.

Annonse
ANNONSE

Artikkelen fortsetter etter annonsen.

Annonse