ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Honda feirer 100 millioner med ny versjon av Super Cub

Honda har nettopp sikret seg at salget av den legendariske Super Cub kommer til å bli langt mer enn de 100 millioner som er solgt til nå. Den nye versjonen har fått et utseende som minner mer om den opprinnelige versjonen fra 1958 – kall det gjerne en retro Super Cub. Den leveres med 50 eller 110 cc motorer, men utseendet er likt uansett motorstørrelse. I tillegg leveres det Pro versjoner (!!) som har bagasjekurv foran, mindre hjul på 14 tommer og større bagasjebrett bak. Alle versjonene får

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

Honda har nettopp sikret seg at salget av den legendariske Super Cub kommer til å bli langt mer enn de 100 millioner som er solgt til nå. Den nye versjonen har fått et utseende som minner mer om den opprinnelige versjonen fra 1958 – kall det gjerne en retro Super Cub. Den leveres med 50 eller 110 cc motorer, men utseendet er likt uansett motorstørrelse. I tillegg leveres det Pro versjoner (!!) som har bagasjekurv foran, mindre hjul på 14 tommer og større bagasjebrett bak.

Alle versjonene får LED-lys og nye instrumenter, mens motoren er den samme ensylindrede 4-takteren som har kjennetegnet disse syklene siden Skapelsens tider. De er også utstyrt med noe som nesten er unikt nå i våre dager; trommelbremser foran og bak. Det begynner å bli en stund siden Super Cub var på våre kanter, men Honda produserer dem i 16 fabrikker fordelt på 15 land. Kanskje 50 cc utgaven kunne ha noe for seg i Norge?

[Bildegalleri mangler etter import...]

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse