ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Harley-Davidson ruller ut kraftige nye touring-motorsykler for 2017

Pressemelding, Harley-Davidson Oslo (25. aug): "Mer kraft. Mer komfort. Bedre kontroll. I dag har Harley-Davidson omdefinert touring ved å avdekke den spiltter nye motoren Milwaukee-Eight™, den niende Big Twin i sin historie, pluss helt nye fremre og bakre dempere til 2017 Touring-modellutvalget. “Dette er de kraftigste, mest responsive og mest komfortable Touring-motorsyklene Harley-Davidson noen gang har lansert,” sier Scott Miller, Vice-President of Styling and Product Development Strate

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

Pressemelding, Harley-Davidson Oslo (25. aug):

"Mer kraft. Mer komfort. Bedre kontroll.

I dag har Harley-Davidson omdefinert touring ved å avdekke den spiltter nye motoren Milwaukee-Eight™, den niende Big Twin i sin historie, pluss helt nye fremre og bakre dempere til 2017 Touring-modellutvalget.

“Dette er de kraftigste, mest responsive og mest komfortable Touring-motorsyklene Harley-Davidson noen gang har lansert,” sier Scott Miller, Vice-President of Styling and Product Development Strategy. “Det umiskjennelige utseendet, lyden og følelsen av Harley-Davidson Touring-motorsykler når nye høyder med de forbedringene vi har gjort i år."

Ny Milwaukee-Eight motor

Den nye Milwaukee-Eight motoren, den niende Big Twin-motoren i selskapets historie, er designet fra grunnen av og kombinerer det klassiske utseendet, lyden og følelsen av Harley-Davidson Big Twin-motorer med forbedringer i alle aspekter av motorytelse.

“Milwaukee-Eight motoren tar med seg arven fra Harley-Davidson Big Twins inn i fremtiden,” sier Chief Powertrain Engineer Alex Bozmoski. “Vi har utviklet en helt ny motor med respekt for de grunnleggende karakteristikkene til Big Twin-motoren. Alle aspekter av ytelse, holdbarhet og styling er forbedret som et direkte svar på tilbakemeldinger fra Harley-Davidson kunder over hele verden.”

Uten å ofre den klassiske 45-graders V-Twin sylindervinkelen, produserer Milwaukee-Eight motoren opp til 11 prosent mer dreiemoment enn tidligere årsmodeller og har fire-ventilers topper som gir 50 prosent mer luftgjennomstrømning. Milwaukee-Eight motoren er avbalansert for å fjerne 75 prosent av primær vibrasjon på tomgang uten å ofre den klassiske følelsen av en Harley® V-Twin, og den oppfører seg meget jevnt i motorveihastigheter. En ny strategi for varmestyring av alle Milwaukee-Eight motorer forbedrer fører- og passasjerkomfort. På tross av den økte kraften, leverer Milwaukee-Eight motoren bedre drivstofføkonomi sammenlignet med tidligere motorsykkelmodeller.

Milwaukee-Eight motorer tilbys med 2 ulike kubikker: Milwaukee-Eight 107 (107 CID / 1745 cc) og Twin-Cooled™ Milwaukee-Eight 107 (107 CID/1745cc) for standard motorsykkelmodeller og Twin-Cooled ™ Milwaukee-Eight 114 (114 CID / 1870 cc) for Harley-Davidson ® Custom Vehicle Operations (CVO)™ motorsykkelmodeller.

Ny fjæring for Touring-modeller

Splitter nye deler til fjæringen både foran og bak forbedrer komforten, kontrollen og ytelsen av alle 2017 Harley-Davidson® Touring-motorsyklene. Ny emulosjonsteknologi i de bakre demperne gir 15 til 30 prosent mer forspenning enn tidligere standard Touring-dempere og du styrer forspenningen hydraulisk med en enkel bryter.

“Forspenningen kan nå justeres for å tilpasse vekten av fører, passasjer og utstyr uten verktøy eller en luftpumpe,” sier Paul James, Harley-Davidson Director of Motorcycle Product Planning. “Så snart du har justert forspenningen vil den ikke svekkes eller måtte justeres ytterligere.”

De fremre demperne kan skilte med nye Showa® SDBV™ fjæringsteknologi som leverer dempingsytelse fra en racing-style patron-gaffel med lineær dempe-karakteristikk og redusert vekt.

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse