Førsteinntrykk av MV Agusta Brutale 1000 RR
MV Agusta kliner til med en ny Brutale med tilnavn 1000 RR. Denne råtassen har 208 illsinte hestekrafter til å bevege sykkelens tørrvekt på 186. Et latterlig bra effekt/vekt-forhold er med andre ord på plass. Ikke noen nybegynnermaskin akkurat. Denne skal ta opp kampen mot andre godbiter som Kawasaki Z H2, Ducati sin Street fighter V4 S, KTM 1290 Super Duke R og Yamaha MT-10 SP. Designet er som alltid fra denne leiren helt enestående med detaljer bare italienere kan skape. MV Agusta stakk av med
Publisert: 15.11.2019 kl 20:00
MV Agusta kliner til med en ny Brutale med tilnavn 1000 RR. Denne råtassen har 208 illsinte hestekrafter til å bevege sykkelens tørrvekt på 186. Et latterlig bra effekt/vekt-forhold er med andre ord på plass.
Ikke noen nybegynnermaskin akkurat. Denne skal ta opp kampen mot andre godbiter som Kawasaki Z H2, Ducati sin Street fighter V4 S, KTM 1290 Super Duke R og Yamaha MT-10 SP.
Designet er som alltid fra denne leiren helt enestående med detaljer bare italienere kan skape. MV Agusta stakk av med prisen for best design på fjorårets EICMA-messe med Brutale 1000 Serie Oro, og Brutale 1000 RR er nok en studie i mesterlig italiensk design. Den fremstår mildt sagt som aggressiv.
Design og detaljer er så flotte og sensuelle at man at de rett og slett vekker oppsikt. Dette er for den kresne som ikke ønsker å blande seg med hordene!
MV Agusta har også vist frem Rush 1000, en sykkel basert på Brutale 1000 RR, men med egen finish, egne LED-lykter, enkelte deler i karbonfiber, komponenter i titanium og 3 kg lavere vekt.