EICMA-messen er endelig i gang – men noen glimrer med sitt fravær
Tusenvis av motorsykkel-elskere har finnet veien til Milano, og festen er i gang. Men, noe har endret seg og noen av de største aktørene glimrer med sitt fravær! BMW og KTM har valgt å ikke stille på årets messe, men deres største konkurrenter er der. Så får vil tiden vise om det var klokt eller ikke!
Publisert: 24.11.2021 kl 08:28
Men det er ingen som helst tvil om at de besøkende likevel koser seg på messen som byr på mange og spennende nyheter. Moto Guzzi feirer 100 år i år og har allerede lansert flere spennende nyheter. En av disse er V100 som vises på bildet over og en ny utgave av 50-årsjubilanten V7 som nå kommer som en V7 Fast Endurance med en liten lykte-kåpe, clip-on styre og Øhlins dempere for å nevne noe. Lekkert.
Overraskelsene står i kø, og flere av modellene vil etter hvert finne veien til det norske markedet. Du vil kunne lese om disse og mange andre nyheter i MC-avisa sin MC-katalog 2022 som kommer i desember i år. Royal Enfield fortsetter produksjonen av sjarmør-modeller og er allerede godt befestet i det Norske markedet. Nyheten RE Classic 350 er rett og slett vakker og vil nok ta et godt tak i A2-markedet. Sykkelen har rett og slett potensiale som samleobjekt!
Aprilia lanserer sin Tuareg 660 som går rett i strupen på Yamaha sin Ténéré 700. Denne er like slank, litt lettere og litt kraftigere med sine 80 hk og 75 Nm. Spørsmålet er om Tuareg klarer å matche ramme, dempere, styregeometri og balanseringen av T7! Aprilia er ikke så stor i Norge, men dersom sykkelen prises riktig, vil den likevel kunne bli en skummel utfordrer.
Ellers finner vi mange spennende nyheter i nær sagt alle segment, så her er det bare å glede seg til å kose seg med MC-katalogen i julehøytiden.
Suzuki, Aprilia, Honda og MV Agusta overasker med spennende nyheter som vil glede mange norske førere neste sesong. Men husk, markedet og logistikksituasjonen har endret seg gjennom pandemien, og du bør derfor bestille tidlig for å sikre deg drømmesykkelen.