ANNONSE

Artikkelen fortsetter etter annonsen.

Annonse
ANNONSE

Artikkelen fortsetter etter annonsen.

Annonse
ANNONSE

Artikkelen fortsetter etter annonsen.

Annonse
MC-avisa

Ducati «gunner på» og leverer to nye Scramblere

Ducati kan «scrambling» og de kan lage scramblere, uten tvil. Scrambler-modellen så dagens lys i 1962, og den så ikke så veldig annerledes ut den gangen den kom som en 250 cc. Etter å ha vært borte noen år, ble dagens modellserie relansert i 2015 med med twin på 800 cc. Den prisgunstige modellen var en kjøreteknisk suksess, og sykkelen har solgt godt siden og kommet i flere utgaver. Nå slipper altså Ducati to finslipte diamanter, 1100 PRO og 1100 Sport PRO, to råkule image-bomber som har det som

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

Ducati kan «scrambling» og de kan lage scramblere, uten tvil. Scrambler-modellen så dagens lys i 1962, og den så ikke så veldig annerledes ut den gangen den kom som en 250 cc. Etter å ha vært borte noen år, ble dagens modellserie relansert i 2015 med med twin på 800 cc. Den prisgunstige modellen var en kjøreteknisk suksess, og sykkelen har solgt godt siden og kommet i flere utgaver. Nå slipper altså Ducati to finslipte diamanter, 1100 PRO og 1100 Sport PRO, to råkule image-bomber som har det som skal til for å fyre av testosteronet vårt.

1100 Pro er den enkleste utgaven som kanskje skiller seg mest fra sine forgjengere med et oppdatert design, totonet lakk og en ganske høyt styre som gir en oppreist og behagelig sittestilling. Motor, svingarm og øvrige komponeneter sitter i en robust trellisramme, og modellen har fått et kortere og frekkere «stuk» både foran og bak for å gi sykkelen et kompakt og tøft utseende. Ingen kan design bedre enn italienerne, og her kan du kose deg med å bare sitte ned for å studere alle detaljer og de store linjene.

Verstingen heter 1100 Sport PRO og har et lavere styre som gir sykkelen et helt annet utseende, råtøft, lekkert og sensuelt. Sittestillingen er en anelse foruverlent, men ikke for mye. Gullelokserte gafler, dempere fra Øhlins, bremser fra Brembo og mye annet digg. Styrevinkelen på begge modellene tilsier at de hører hjemme i tivoliavdelingen. 86 hk og en oppgradert elektronikkpakke lover godt for lyd-kongen fra Bologna. Koster du på deg et effektanlegg, trenger du garantert ikke bruke en krone i operaen, bassen fra Bologna gir deg de lydopplevelsene du trenger. Scrambler og café-segmentet har blitt veldig populært, og disse modellene forventes å bli priset til henholdsvis 195 000 NOK (PRO) og 215 000 NOK (Sport PRO).

Prisingen er fin, designet er fint, teknologien er fin, styregeometri og effekt er fin – ja, dette lover rett og slett veldig bra. Syklene kommer ifølge Ducati allerede i mars måned, så da har du litt betenkningstid, men bare litt.

Tekst: Ole-Andreas Isdahl.

#Nyhet #Ducati

Nøkkelord

ANNONSE

Artikkelen fortsetter etter annonsen.

Annonse
ANNONSE

Artikkelen fortsetter etter annonsen.

Annonse