ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Dorna tester elektrisk

Dorna har nylig latt Loris Capirossi – eks racer, verdensmester og sikkerhetsansvarlig hos Dorna – gjøre en privat test av Saroleas SP7 elektrosykkel for å vurdere den som kandidat til å bli standardsykkel i den nye elektroserien som skal innføres i 2019. Sykkelen ble kjørt på Motorland Aragon, og selveste Carmelo Ezpeleta var til stede for å overvære seansen. Medlemmene og Ducatis og Yamahas race team viste også interesse. Det ventes at Dorna skal opplyse hvem som blir eneleverandør av sykler i

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

Dorna har nylig latt Loris Capirossi – eks racer, verdensmester og sikkerhetsansvarlig hos Dorna – gjøre en privat test av Saroleas SP7 elektrosykkel for å vurdere den som kandidat til å bli standardsykkel i den nye elektroserien som skal innføres i 2019. Sykkelen ble kjørt på Motorland Aragon, og selveste Carmelo Ezpeleta var til stede for å overvære seansen. Medlemmene og Ducatis og Yamahas race team viste også interesse. Det ventes at Dorna skal opplyse hvem som blir eneleverandør av sykler i slutten av oktober. Capirossi har allerede testet andre kandidater, blant dem Lightning LS-218.

Sarolea og Lightning er ikke de eneste kandidatene. Energica vil være en annen mulighet, og det skal også bli interessant å se om Mugen viser interesse for serien. Mugen er tett knyttet til Honda. Firmaet ble opprettet i 1973 av Soichiro Hondas sønn Hirotoshi Honda, og nettopp denne forbindelse med den japanske MC-giganten, i tillegg til suksessen i IoM Zero TT, kan gi Mugen en fordel.

#Nyhet

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse