ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Det er mulig å ta feil

... selv for Svein B. Etter å ha prøvd Metzeler Marathon på K1200LT for mange år siden, bestemte jeg meg for at det var siste gang det dekket skulle på mine sykler. Siden da har det vært en rekke forskjellige merker, fra Bridgestone BT20 til Dunlop Roadsmart III. Av godkjente dekk, dvs. dekk med riktig lastfaktor, er det lite å velge i. Det eneste jeg vet om er nevnte BT20, Avon storm 2 Ultra og Storm 3D XM, samt nevnte Metzeler Marathon. Etter å ha innhentet info hos importøren – Spare Parts Se

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

... selv for Svein B.

Etter å ha prøvd Metzeler Marathon på K1200LT for mange år siden, bestemte jeg meg for at det var siste gang det dekket skulle på mine sykler. Siden da har det vært en rekke forskjellige merker, fra Bridgestone BT20 til Dunlop Roadsmart III. Av godkjente dekk, dvs. dekk med riktig lastfaktor, er det lite å velge i. Det eneste jeg vet om er nevnte BT20, Avon storm 2 Ultra og Storm 3D XM, samt nevnte Metzeler Marathon.

Etter å ha innhentet info hos importøren – Spare Parts Service ASA – ble det montert Me 880 Marathon bak og Me 888 Marathon foran. Etter diverse turer på svingete norske veier hvor hele dekket ble brukt, kom turen til høyhastighet Autobahn med 600 kilo totalvekt. Resultatet overrasket meg, og jeg må bare bøye meg i støvet og si at når det gjelder siste versjon av Marathon dekk, har jeg vært fullstendig på villspor.

Opplevelsen har vært meget positiv, og jeg har ikke hatt de negative opplevelsene jeg hadde for mange år siden. Den gang rett nok med et Me 880 framdekk. Utfyllende rapport kommer i et senere nummer av MC-avisa.

#Nyhet

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse