ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Café Racer – slik det var!

Det er skikkelig fart i retrosegmentet nå for tiden, og de fleste fabrikker tar frem modeller som minner om hvordan det var den gang alt var så mye bedre og motorer måtte overhales etter 30.000 kilometer. Men, det er ikke mange fabrikker som virkelig klare å lage en troverdig retromodell, og for å understreke dette tenkte vi det kunne være artig å vise hvordan en ekte tidlig 70-talls café racer kunne se ut. Sykkelen på bildet er en vanlig Norton Commando – stæsjet opp med deler fra den tidligere

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

Det er skikkelig fart i retrosegmentet nå for tiden, og de fleste fabrikker tar frem modeller som minner om hvordan det var den gang alt var så mye bedre og motorer måtte overhales etter 30.000 kilometer. Men, det er ikke mange fabrikker som virkelig klare å lage en troverdig retromodell, og for å understreke dette tenkte vi det kunne være artig å vise hvordan en ekte tidlig 70-talls café racer kunne se ut.

Sykkelen på bildet er en vanlig Norton Commando – stæsjet opp med deler fra den tidligere café racer-kongen Paul Dunstall. Dunstall gjorde seg rik på å levere deler som gjorde at vanlige gatesykler kunne bygges om til å se ut som produksjonsracerne som ble brukt på bane. I dette tilfellet er det fullt Dunstall karosserisett, clip-on styre, RGM gaffel og bremser, AP Lockheed kalipere og nye instrumenter. Dette, kombinert med en tidsriktig lakkering, har forvandlet sykkelen totalt. Tilskuere kan tilgis hvis de tror at dette er maskineri som uten problemer går 250 km/t.

[Bildegalleri mangler etter import...]

#Nyhet

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse