ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

Bosch elektronikk nyheter

I 2015 startet Bosch en underavdeling kalt Two-Wheeler and Power Sports Division. Avdelingen er basert i Japan og har fokus på å utvikle og levere elektronikkdeler til MC-industrien. Blant nyhetene i 2016 finner vi en elektrisk motor som i praksis er et scooterhjul, og et nytt ABS system for lette motorsykler. Scooterhjulet er en børsteløs motor med planetgir (se bilde) og er tenkt brukt som bakhjul på scootere. Dette er en effektiv løsning som eliminerer overføringsmekanikk forbundet med tradis

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

I 2015 startet Bosch en underavdeling kalt Two-Wheeler and Power Sports Division. Avdelingen er basert i Japan og har fokus på å utvikle og levere elektronikkdeler til MC-industrien. Blant nyhetene i 2016 finner vi en elektrisk motor som i praksis er et scooterhjul, og et nytt ABS system for lette motorsykler.

Scooterhjulet er en børsteløs motor med planetgir (se bilde) og er tenkt brukt som bakhjul på scootere. Dette er en effektiv løsning som eliminerer overføringsmekanikk forbundet med tradisjonell motorplassering. Motoren yter 2,4 hk, men har en elektronikk som kan øke ytelsen i korte perioder. For øyeblikket er det kun det kinesiske markedet som får glede av hjulmotoren – elektriske scootere er visstnok meget populære der.

ABS systemet, som er døpt ABS10, kan leveres enten som enkanals (framhjul) eller tokanals (Fram og bakhjul) system, og er designet spesielt med tanke på motorsykler opp til 250 cc. I følge Bosch er det lagt ned mye arbeid i få ABS10 til å bli et kostnadseffektivt alternativ for rimelige sykler som normalt ikke ville bli utstyrt med ABS. Systemet vil bli klart for produksjon senere i år.

[Bildegalleri mangler etter import...]

#Nyhet

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse