ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

250 cc 2-takt tilbake på Isle of Man

Vi vet at en del av våre lesere trives på Classic TT på Isle of man, og for dem vil dette være gode nyheter: De gamle 250 totakts Grand Prix racerne får en egen Lightweight Classic TT. Klassen vil være åpen for alle 250 Grand Prix maskiner. Sykler fra det tidligere Formula 2 Classic TT vil bli kjørt som en egen underklasse i Lightweight. Noen av dagens mest anerkjente gateracere begynte sine karrierer med 250 totakt: Bruce Anstey og John McGuinness fikk sine første TT seire i den klassen – hen

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

Vi vet at en del av våre lesere trives på Classic TT på Isle of man, og for dem vil dette være gode nyheter: De gamle 250 totakts Grand Prix racerne får en egen Lightweight Classic TT. Klassen vil være åpen for alle 250 Grand Prix maskiner. Sykler fra det tidligere Formula 2 Classic TT vil bli kjørt som en egen underklasse i Lightweight.

Noen av dagens mest anerkjente gateracere begynte sine karrierer med 250 totakt: Bruce Anstey og John McGuinness fikk sine første TT seire i den klassen – henholdsvis i 1999 og 2002. John McGuinness sin banerekord på 118,29 mph i snitt er fremdeles gjeldende, og det blir spennende å se om de gamle GP maskinene kan forbedre den.

Som en anerkjennelse av gamle tradisjoner vil 500 Classic TT og 350 Classic TT få navnet endret til Senior TT og Junior TT – akkurat som før i tiden! Formula 1 Classic TT får også navneendring og vil fra neste år hete Superbike Classic TT. I tillegg vil den for første gang kjøres som en egen klasse.

Det er 4 år siden Classic TT ble introdusert, og arrangementet vokser stadig – både i tilskuertall og pressedekning. Det skader heller ikke av verdens ledende gateracere kjører der i skarp konkurranse med verdens beste Classic førere...

#Nyhet

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse