ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

2022-nyhetene: Moto Guzzi V100 Mandello

I MC-avisa nr. 1-22/Norsk MC-katalog 2022 beskrives de nyhetene og oppdateringene for 2022-sesongen som var offentliggjort innen bladet gikk i trykken. Her er teksten om 2022-nyheten Moto Guzzi V100 Mandello. Ja, nå kan det se ut til at Moto Guzzi virkelig har knekt koden. Hundreårsjubilant-utgaven V100 Mandello ble lansert sent i jubileumsåret, men mottar ovasjoner i markedet.

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

I MC-avisa nr. 1-22/Norsk MC-katalog 2022 beskrives de nyhetene og oppdateringene for 2022-sesongen som var offentliggjort innen bladet gikk i trykken. Her er teksten om 2022-nyheten Moto Guzzi V100 Mandello.

Ja, nå kan det se ut til at Moto Guzzi virkelig har knekt koden. Hundreårsjubilant-utgaven V100 Mandello ble lansert sent i jubileumsåret, men mottar ovasjoner i markedet. Det begrunnes med tre forhold: Et enestående design, chassis/ergonomi og ikke minst den helt nye væskekjølte motoren på 1042 cc som yter 115 hk og 105 Nm.

Lyden er himmelsk, fargevalgene er elegante og den nyter stor interesse, allerede. Moto Guzzi varslet på en måte endring i filosofi da de lanserte V85 TT i 2019, og markedet har ventet på at noe skulle skje. Man viste bare ikke hva! Navnet Mandello kommer fra Mandello del Lario som er Moto Guzzis hjemme-kommune og selve basen for 100 års produksjon av det legendariske merket. Dette var nok derfor en svært viktig lansering for Moto Guzzi, og høye forventninger var kanskje en av grunnene til at den ble lansert litt sent inn i 2021.

Dette er litt av en «step change» i Moto Guzzi-leiren, må vite. Dette legendariske merket dyrkes av en veldig dedikert og lojal førergruppe, som gjennom mange, mange ti-år har elsket disse modellene for sin sanne tilknytning til den autentiske motorsykkelen; nemlig den enkle, robuste og mekanisk perfeksjonerte motorsykkelen, som ikke har vært lengst fremme på bruk av elektronikk og førerstøtte! Mekanisk perfeksjon har stått sentralt i Guzzi sin identitet, og den autentiske opplevelsen av «ekte» motorsykkelkjøring verdsettes av en helt egen menighet.

Den nye væskekjølte motoren vil trolig fylle hullet etter Griso-modellen, men har selvfølgelig enda mer å by på. Maskineringen av ramme, motor og svingarm er utsøkt og en viktig del av det nydelige designet – som rett og slett er italiensk. V100 defineres som en sportstourer, og er nok ifølge de metriske målene for ramme, akselavstand, dempervandring, høyde, og bredde akkurat der den skal være. Dette blir utvilsomt en herlig motorsykkel som kommer til å rekruttere mange nye Guzzi-førere.

FAKTA:

Motor/gir:

2 syl

1042 cc

6 gir

Ytelse:

115 Hk

105 Nm

Sittehøyde:

-

Vekt:

-

Pris fra:

Ikke klar

Med forbehold om endringer og feil. Se www.mcavisa.no/prisliste for vår siste oppdaterte prisliste.

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse