2022-nyhetene: Ducati Streetfighter V2
I MC-avisa nr. 1-22/Norsk MC-katalog 2022 beskrives de nyhetene og oppdateringene for 2022-sesongen som var offentliggjort innen bladet gikk i trykken. Her er teksten om 2022-nyheten Ducati Streetfighter V2. Streetfighter V2 må være fornuftsalternativet i Ducati sin streetfighterportefølje. 153 hk, 102 Nm og 178 kg er godt innenfor merkets egen «fight formula», og løfter nok hatten av de fleste. Her har du de samme førerstøttesystemene.
Publisert: 16.03.2022 kl 07:16
I MC-avisa nr. 1-22/Norsk MC-katalog 2022 beskrives de nyhetene og oppdateringene for 2022-sesongen som var offentliggjort innen bladet gikk i trykken. Her er teksten om 2022-nyheten Ducati Streetfighter V2.
Streetfighter V2 må være fornuftsalternativet i Ducati sin streetfighterportefølje. 153 hk, 102 Nm og 178 kg er godt innenfor merkets egen «fight formula», og løfter nok hatten av de fleste. Her har du de samme førerstøttesystemene. Det er gode kompinenter, men noen ganger er det altså slik at «less is more». V2 blir smalere og hakket smidigere på grunn av L-tvinn motoren, og det kan være vel så morsomt i hverdagen. Krefter har du nok av – uansett. Og glem for all del ikke at dette i realiteten er en strippet Penigale V2!
Dette dreier seg om kompromissløs moro på en maskin som er bygget på en av verdens beste teknologiplatformer. Den tilbyr føreren enestående ergonomiske forhold med sitt brede styre, oppreiste sittestilling og et sete som gir god støtte bak. Den er slank foran, og gir derfor føreren et godt grep om tanken når det trengs. Designet er akkurat like sexy som på storebror V4, og går selvfølgelig rett inn i «head-twister» kategorien. Ducati har etter hvert blitt dyktige på motorstyring, og Superquadro-motoren på 955 cc er derfor veldig fin å håndtere med en presis, forutsigbar, men likevel brutal gassrespons. Kombinert med en fantastisk fin styregeometri gir dette en skyhøy «fun factor».
Med kvikkskifting opp og ned på den hydrauliske slipperclutchen blir dette utrolig enkelt og morsomt å kjøre, og man kan lett bli revet med! Selv om dette er lille-bror i Ducati sin streetfighter-familie, er dette en av markedets råeste nakensykler!
FAKTA:
Motor/gir:
L-twin
955 cc
6 gir
Ytelse:
112,3 kW (153 hk)
- 10750
101,4 Nm - 9000
Sittehøyde:
845 mm
Vekt:
200 kg
Pris fra:
236.000,-
Med forbehold om endringer og feil. Se www.mcavisa.no/prisliste for vår siste oppdaterte prisliste.