2022-nyhetene: Ducati Panigale V4 / V4 S
I MC-avisa nr. 1-22/Norsk MC-katalog 2022 beskrives de nyhetene og oppdateringene for 2022-sesongen som var offentliggjort innen bladet gikk i trykken. Her er teksten om 2022-nyheten Ducati Panigale V4 / V4 S. Her snakker vi modellutvikling: Aerodynamikk, ergonomi, motor, ramme, elektronikk og utseende – Ducati har gjort forbedringer over hele fjøla!
Publisert: 11.03.2022 kl 08:13
I MC-avisa nr. 1-22/Norsk MC-katalog 2022 beskrives de nyhetene og oppdateringene for 2022-sesongen som var offentliggjort innen bladet gikk i trykken. Her er teksten om 2022-nyheten Ducati Panigale V4 / V4 S.
Her snakker vi modellutvikling: Aerodynamikk, ergonomi, motor, ramme, elektronikk og utseende – Ducati har gjort forbedringer over hele fjøla! Ducati slår fast at årets oppdatering er den største evolusjonen som noen gang er gjort på Panigale V4-plattformen, og bruker begrepet «The Evolution of Speed». Setehøyden er økt med 15 mm, og vekten på begge utgaver har gått opp med en halv kg.
Selv om motorendringene ikke ser store ut på papiret, kan Ducati vise til at 2022-modellen forbedret rundetidene fra 2021-modellen til flere faste testførere rundt Vallelunga-banen. Førerstøtte er det nok av, og komponentene er av topp kvalitet. S-utgaven har blant annet demping fra Öhlins og aluminiumstøpte hjul. Begge varianter leveres i Ducati Red, akkurat slik det skal være.
FAKTA:
Motor/gir:
L-twin
1158 cc
6 gir
Ytelse:
125 kW (170 hk) - 10500
125 Nm - 8750
Sittehøyde:
840–860 mm
Vekt:
239 kg
Pris fra:
379.000,-
Med forbehold om endringer og feil. Se www.mcavisa.no/prisliste for vår siste oppdaterte prisliste.