ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

2022-nyhetene: Ducati DesertX

I MC-avisa nr. 1-22/Norsk MC-katalog 2022 beskrives de nyhetene og oppdateringene for 2022-sesongen som var offentliggjort innen bladet gikk i trykken. Her er teksten om 2022-nyheten Ducati DesertX. Vi rakk så vidt å få med denne omtalen av DesertX, Ducatis siste forhåndslanserte 2022-modell. DesertX ble først vist som konsept i 2019, og som mange hadde regnet med så er det Testastretta 11-motoren på 937 cc som står i hjertet av nykommeren.

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

I MC-avisa nr. 1-22/Norsk MC-katalog 2022 beskrives de nyhetene og oppdateringene for 2022-sesongen som var offentliggjort innen bladet gikk i trykken. Her er teksten om 2022-nyheten Ducati DesertX.

Vi rakk så vidt å få med denne omtalen av DesertX, Ducatis siste forhåndslanserte 2022-modell. DesertX ble først vist som konsept i 2019, og som mange hadde regnet med så er det Testastretta 11-motoren på 937 cc som står i hjertet av nykommeren. Den raske titten vi rakk å ta på dataene antyder at den i alle fall ikke faller bak konkurrentene motormessig.

Med en sittehøyde på 875 mm, 21 tommers hjul foran og 18 bak Pirelli Scorpion Rally dekk viser produsenten at denne modellen skal kunne ta deg frem på veier og i terreng som vi normalt sett ikke assosierer Ducati med. Gode bremsekomponenter fra Brembo, fullt justerbar demping fra KYB, slipperkløtsj, 5” fargeskjerm og 21 liter tank er med, sammen med mye førerstøtte. Denne blir spennende å prøve!

FAKTA:

Motor/gir:

L-twin

937 cc

6 gir

Ytelse:

81 kW (110 hk)

- 9250

92 Nm - 6500

Sittehøyde:

875 mm

Vekt:

223 kg

Pris fra:

222.000,-

Med forbehold om endringer og feil. Se www.mcavisa.no/prisliste for vår siste oppdaterte prisliste.

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse