2022-nyhetene: BMW CE 04
I MC-avisa nr. 1-22/Norsk MC-katalog 2022 beskrives de nyhetene og oppdateringene for 2022-sesongen som var offentliggjort innen bladet gikk i trykken. Her er teksten om 2022-nyheten CE 04. BMW Motorrad sitt el-prosjekt er endelig lansert, og det under slagordet «The Silent Revolution». CE 04 sin linjeføring er innovativ og eksperimentell, uten at det er for ekstremt. Den væskekjølte motoren sitter nederst bak på rammen og leverer maksimalt 31 kW og 15 kW kontinuerlig.
Publisert: 22.03.2022 kl 09:16
I MC-avisa nr. 1-22/Norsk MC-katalog 2022 beskrives de nyhetene og oppdateringene for 2022-sesongen som var offentliggjort innen bladet gikk i trykken. Her er teksten om 2022-nyheten CE 04.
BMW Motorrad sitt el-prosjekt er endelig lansert, og det under slagordet «The Silent Revolution». CE 04 sin linjeføring er innovativ og eksperimentell, uten at det er for ekstremt. Den væskekjølte motoren sitter nederst bak på rammen og leverer maksimalt 31 kW og 15 kW kontinuerlig. Du kommer deg opp i en marsjfart på 50 km/t på bare 2,6 sekunder, og toppfarten er elektronisk begrenset til 120 km/t.
Batteriet er bygget med de samme cellene som er brukt i iX, BMWs elektriske SUV, og det er plassert nederst i rammen. Dette, sammen med en akselavstand på hele 1675 mm, vitner om stabile kjøreegenskaper. Det er gjennomgående brukt gode komponenter, og en 10,2” skjerm med navigasjon og en god dose førerstøtte er på plass.
FAKTA:
Motor/gir:
Væskekjølt
synchronous motor
Ytelse:
31 kW (42 hk)
62 Nm - 1500
Sittehøyde:
780 mm
Vekt:
231 kg
Pris fra:
105.000,-
Med forbehold om endringer og feil. Se www.mcavisa.no/prisliste for vår siste oppdaterte prisliste.