ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

2022-nyhetene: Royal Enfield 350 Classic

I MC-avisa nr. 1-22/Norsk MC-katalog 2022 beskrives de nyhetene og oppdateringene for 2022-sesongen som var offentliggjort innen bladet gikk i trykken. Her er teksten om 2022-nyheten Royal Enfield 350 Classic. Denne nye utgaven av 350 Classic ble presentert for det indiske markedet tidligere i år, og de ble da sagt at det kommer en europeisk utgave som vil bli presentert på Eicma. 350 Classic er på ingen måte en ny modell.

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

I MC-avisa nr. 1-22/Norsk MC-katalog 2022 beskrives de nyhetene og oppdateringene for 2022-sesongen som var offentliggjort innen bladet gikk i trykken. Her er teksten om 2022-nyheten Royal Enfield 350 Classic.

Denne nye utgaven av 350 Classic ble presentert for det indiske markedet tidligere i år, og de ble da sagt at det kommer en europeisk utgave som vil bli presentert på Eicma. 350 Classic er på ingen måte en ny modell. Navnet er velkjent for de som kan sin Royal Enfield historie. Men nå er den «reborn», altså født på nytt, som produsenten uttrykker det. Hjertet er samme 350-motoren som står i Meteor 350. En nyutviklet motor som selvfølgelig imøtekommer Euro 5-reglementet. Den ensylindrede motoren er olje- og luftkjølt, og de tekniske data viser at dreiemomentet er 27 Nm og maks effekt oppgis til 20,2 hk.

Motorene er utstyrt med balanseaksel som fjerner vibrasjoner og bidrar til jevn og fin gange. Lyd er tydeligvis viktig for Royal Enfield-entusiaster, og kjennere kan bekrefte at den særegne Royal motorlyden er på plass. Et helt nytt chassis er utviklet for å gjøre Classic 350 til en moderne motorsykkel. Fokuset er komfort og kjøreegenskaper, samtidig som den skal være stiv og forutsigbar. Dempersystemet både foran og bak er nytt for økt presisjon.

Alle modeller som kommer til det europeiske markedet blir utstyrt med ABS-bremser foran og bak. En ny, bredere sal er laget for å øke komforten. Et helt nytt styre sørger for en god og komfortabel kjørestilling. Nytt kombinert digital og analog instrumentering gir rikelig med informasjon. En USB-ladestasjon under styret gir mulighet for lading av mobile enheter underveis.

FAKTA:

Motor/gir:

1 syl

luftkjølt

349 cc

5 gir

Ytelse:

20 hk

27 Nm

Sittehøyde:

805 mm

Vekt:

195 kg

Pris fra:

60.900,-

Med forbehold om endringer og feil. Se www.mcavisa.no/prisliste for vår siste oppdaterte prisliste.

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse