ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse
MC-avisa

1969 Triumph Bonneville T120R 650

Triumph har en ganske enestående suksess med sine 900 cc og 1200 cc retromodeller, og dette er sykkelen de henter inspirasjon fra. Designspråket bak de nye er forbausende likt den opprinnelige 1969-modellen, men de mangler den lette elegansen som forbildet hadde. Den opprinnelige Bonneville ble bygget mellom 1959 og 1975. Etter det overtok den større (og styggere!) T140 750. I 1959 ble T120 lansert som "The best motorcycle in the world", og den var først og fremst beregnet på det effektsultne

MC-avisa
MC-avisa

Publisert:

ANNONSE
Annonse

Triumph har en ganske enestående suksess med sine 900 cc og 1200 cc retromodeller, og dette er

sykkelen de henter inspirasjon fra. Designspråket bak de nye er forbausende likt den opprinnelige

1969-modellen, men de mangler den lette elegansen som forbildet hadde.

Den opprinnelige Bonneville ble bygget mellom 1959 og 1975. Etter det overtok den større (og styggere!) T140 750. I 1959 ble T120 lansert som "The best motorcycle in the world", og den var først og fremst beregnet på det effektsultne amerikanske markedet.

I 1967 kunne Triumph notere seg for sitt mest lukrative år i USA med ca 28.000 solgte T120 Bonneville, mer enn halve Triumphs årsproduksjon.

T120 var så ikonisk som det går an å bli, og det var i all hovedsak den som gjorde Triumph til en verdenskjent merkevare. Uten den posisjonen hadde det vært svært vanskelig for John Bloor å blåse nytt liv i et merke som gikk utforbakke fra begynnelsen av 70-tallet.

Bildegalleri:

[Bildegalleri mangler etter import...]

#Nyhet

Nøkkelord

ANNONSE
Annonse
ANNONSE
Annonse